وبلاگ شخصی محمد غفاری

جدیدترین مقالات در حوزه کسب و کار موفق و ثروت آفرینی را در سایت محمد غفاری بخوانید

وبلاگ شخصی محمد غفاری

جدیدترین مقالات در حوزه کسب و کار موفق و ثروت آفرینی را در سایت محمد غفاری بخوانید

اینترنت و کار

ر گذشته های بسیار دور، دسترسی به اطلاعات به آسانیِ امروز نبود. مردم عادی هیچ گونه دسترسی ای به اطلاعات دسته اول و مفید نداشتند، اغلب مردم بصورت خانوادگی و در گروه های کوچک قبیله ای کار و زندگی میکردند.

در نتیجه می توانستند اطلاعات و تجربیات و اخبار دست اول را فقط با افراد محدودی شریک و سهیم شوند. همه ی اطلاعات و اخبار مهم در اختیار انحصاری آن یک درصد قشر اعیان و حکما و سیاستمداران و دولتمردان دنیا قرار داشت. در بهترین شرایط هم از میان مردم عادی فقط آنهایی که با این گروه اقلیت بزرگان کشور در تماس بودند می توانستند به اطلاعات مهم و دست اول دسترسی پیدا کنند. با بزرگتر شدن جوامع و افزایش جمعیت، نیاز به کنترل و انحصار بیش از پیش این اطلاعات ارزشمند بیشتر شد. بعدها بشر با ظهور پدیده ای به نام اینترنت روبرو شد که این هم باز در ابتدا در دست اقلیت برتر جوامع قرار داشت. با توجه به اینکه از طریق خطوط تلفن داخلیِ ادارات و خانه ها، امکان دسترسی به اینترنت امکان پذیر شده بود، به تدریج در میان مردم گسترش پیدا کرد و امکان دسترسی به بانک اطلاعات شخصی و ایجاد بانک های اطلاعاتی بزرگ را فراهم نمود.

لینک مقاله


فروش اینترنتی





فروشگاه اینترنتی

سؤالی که در ذهنِ بسیاری از شما مطرح میشود این است که مگر کسب و کار اینترنتی چه مزایایی بر کسب و کار سنتی و عادی دارد که آنقدر توصیه اش میکنید؟! در ادامه به برخی از این مزایا اشاره میکنم:

1. عدم محدودیت مکانی و جغرافیایی
 2. عدم محدودیت زمانی
3. کاهش هزینه ها
4. اطلاع رسانی و ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان
5. دسترسی به اطلاعات فروشگاه:
لینک مقاله

فروشگاه اینترنتی

شروع کسب و کار

قبل از شروع کسب و کار، ابتدا باید نیاز و تقاضا در سطح گسترده ارزیابی و شناسایی شود.

یعنی باید بدانیم مردم به چه کالاها یا خدماتی نیاز دارند یا اینکه در زندگی روزمره با چه مشکلات و چالشهایی روبرو هستند؛ یا اینکه چطور میتوان کیفیت زندگی آنها را از برخی جهات بهبود بخشید. در مجموع اینکه قبل از ورود به هر کسب و کار ی، ابتدا بایستی بدانید با چه انگیزه ای و از چه راهی میخواهید آن را شروع کنید.

برای مثال، اگر قصد دارید رستوران/فست فود راه اندازی کنید، ابتدا باید با ذائقه ی مردم آشنا شوید و بدانید بیشتر چه نوع غذاهایی را میپسندند. خبر خوب اینکه اگر در مرحله ی شناسایی نیاز و تقاضای مردم، حرفه ای و حساب شده عمل کنید، نیمی از راه را درست رفته اید. در غیر این صورت، متأسفانه باید بگویم که بزرگترین و جبران ناپذیرترین اشتباه زندگی تان را مرتکب شده اید. اشتباهی که جبران آن میتواند سخت یا حتی غیرممکن باشد!!!


لینک مقاله

شروع کسب و کار

روش های ترغیب مشتری به خرید

نکته ی مهمی که در همین ابتدای بحث باید به آن اشاره کنیم، این است که اگر بتوانید فروش و در واقع خرید را در ذهن مشتری خاطره انگیز و به یاد ماندنی کنید، میتوانید موفقیت فروش تان را به میزان چشمگیری تضمین کنید. بنابراین نوع برخورد و رفتار شما با مشتری ها و فنون و روشهایی که برای شروع و پایان مذاکره بکار میبرید در فرآیند فروش اهمیت و تأثیر حیرت انگیزی دارد. آنچه در ادامه خواهید خواند 5 نکته ی کلیدی و منحصر به فرد برای ماندگاری و پایدارتر کردن تأثیر مذاکره بر ذهن مشتری است و به واسطه ی عمل به این نکات است که میتوانید فروش خودرا به یاد ماندنی و موفقیت آن را تضمین کنید.

لینک مقاله


فروشنده حرفه ای

شش اشتباه کسب و کار

نخستین سال راه اندازی کسب و کار بدون شک با فراز و نشیب ها و چالش های بسیاری همراه است. اگر تصور میکنید که تنها با داشتن سرمایه کلان، موفقیت تان در راه اندازی کسب و کار حتمی است، کاملاً در اشتباهید! مشقت های این راه به حدی است که درصد بالایی از افرادی که به راه اندازی کسب و کار دست میزنند، پس از مدت کوتاهی در ناهمواری های این راه ناامید و متوقف میشوند. واقعیت قضیه این است که باید طاقتِ سختی ها و ناملایمات را داشته باشید و شجاعانه و مصرانه با مشکلاتی که بر سر راه تان قرار میگیرند دست و پنجه نرم کنید. در غیر این صورت باید فاتحه ی کسب و کار تان را بخوانید. هر قدر هم که سعی کنید با دقت و محتاطانه و با دانش کسب و کار پیش بروید، باز هم بروز اشتباهات، اجتناب ناپذیر است. اما اگر ذهن تان را آماده و از تجربیات کارشناسان و متخصصان کارکشته و مجرب خاص در هر حوزه استفاده کنید، میتوانید از وقوع بسیاری از این اشتباهات جلوگیری کنید.

لینک مقاله


شش اشتباه کسب و کار