وبلاگ شخصی محمد غفاری

جدیدترین مقالات در حوزه کسب و کار موفق و ثروت آفرینی را در سایت محمد غفاری بخوانید

وبلاگ شخصی محمد غفاری

جدیدترین مقالات در حوزه کسب و کار موفق و ثروت آفرینی را در سایت محمد غفاری بخوانید

استراتژی ترکیب رسانه ها در بازاریابی

رسانه های اجتماعی توانسته اند به زمان های فراغت نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هجوم بیاورند. قبلا بخش اعظم فراغت به دیدن تلویزیون، گوش دادن به رادیو، خواندن کتاب و رفتن به سینما سپری می شد. اما امروز این  اوقات عمدتا به فضای مجازی اختصاص یافته است. فقط در ایران آمار کاربران فیسبوک در سال1394 به رقم شگفت آور حداقل 13 میلیون نفر رسیده است و آمار کاربران شبکه های اجتماعی تلگرام عدد 12 میلیون نفر را نشان می دهد. هزاران کانال در تلگرام و میلیون ها صفحه فیلم و عکس در اینستاگرام شکل دهنده طرز فکر، عقاید، سلایق و حتی رفتارهای خرید  کاربران در جهان شده است، و درآمد این شبکه ها از تبلیغات از ده ها میلیارد دلار در سال، گذشته است. این شبکه ها به مکان باارزشی برای فروش کالاها و خدمات تبدیل شده اند.

در اینجا سوال بزرگی بین بازاریابان مطرح می شود که برای رساندن پیام فروش چه باید کرد؟ آیا زمان خداحافظی با رسانه های سنتی چون تلویزیون، که روزگاری به جعبه جادویی شهرت داشت و یا روزنامه ها، مجلات، رادیو و بیلبوردها فرا رسیده است؟

این سوالات به همراه صدها پرسش دیگر نه تنها ذهن برنامه ریزان رسانه ها را در شرکت های تبلیغاتی به خود مشغول کرده، بلکه باورها و دانسته های بازاریابان، علمای ارتباطات، جامعه شناسان و روان شناسان را نیز دگرگون کرده است.

کتاب ارزشمند "استراتژی ترکیب رسانه ها در بازاریابی" به این سوالات مهم پاسخ می دهد و راه حل های بسیار ارزشمندی را در این حوزه مطرح می کند. نویسنده کتاب، موفقیت در بازاریابی را در استفاده هماهنگ و ترکیب متوازن سه رسانه سنتی، دیجیتال، و اجتماعی می داند؛ یعنی بازاریابی ترکیبی، و در این راستا به بیان کارکرد و اهمیت هرکدام از آنها می پردازد.

استراتژی ترکیب رسانه ها در بازاریابی


استراتژی ترکیب رسانه ها در بازاریابی ( The media mix in marketing strategy )

موضوع: بازاریابی

نویسنده: لان سافکو

مترجم: رضا سرتاج

قطع: وزیری

تعداد صفحات: 284

ناشر: مبلغان

تیراژ: 2000 نسخه

مشاهده کتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.