وبلاگ شخصی محمد غفاری

جدیدترین مقالات در حوزه کسب و کار موفق و ثروت آفرینی را در سایت محمد غفاری بخوانید

وبلاگ شخصی محمد غفاری

جدیدترین مقالات در حوزه کسب و کار موفق و ثروت آفرینی را در سایت محمد غفاری بخوانید

مدیریت کسب و کار

آیا میدانید که با وجود تمام رویدادهای سیاسی و بحران های اقتصادی، اکنون بهترین شرایط و موقعیت برای راه اندازی و رونق و توسعه ی کسب و کار پیش پای شما قرار دارد؟ آیا میدانید که در همین شرایط میتوانید با سرمایه گذاری حساب شده، پس از مدت کوتاهی پول پارو کنید؟؟!! تعجب نکنید! این واقعیتِ شرایط فعلی همه ی ماست.

من قبول دارم که شرایط سخت شده و مشکلات بسیار است، اما باید با شناسایی فرصت ها، از دام مشکلات جان سالم به در ببرید تا بتوانید به موفقیت و ثروت دست پیدا کنید. اما چگونه؟!

در شرایط فعلی، اغلبِ مدیران در گیرودار مسائل حاشیه ای، دیگر تمرکز و تسلط همیشگی را بر کسب و کار شان ندارند و بی پول تر، هراسان تر، بی انگیزه تر و بحران زده تر از همیشه، ضعف و ناامیدی را بیش از پیش تجربه و احساس میکنند و این فرصتی طلایی و استثنایی برای شماست تا بتوانید با برنامه ای صحیح و تلاشی مستمر و پیگیر، و با صرف کمترین وقت و پول و انرژی، گوی سبقت را از رقبای خود برُبایید و با برخورداری از امتیازات و سهم بازار و مشتریانشان، از آنها پیشی بگیرید و در مدت کوتاهی، طعم واقعی موفقیت و ثروت را بچشید. اما چگونه؟!!

لینک مقاله

مدیریت کسب و کار

مدیریت کار در بحران اقتصادی

مدیران گرامی!

آیا میدانید که با وجود تمام رویدادهای سیاسی و بحران های اقتصادی، اکنون بهترین شرایط و موقعیت برای راه اندازی و رونق و توسعه ی کسب و کار پیش پای شما قرار دارد؟ آیا میدانید که در همین شرایط میتوانید با سرمایه گذاری حساب شده، پس از مدت کوتاهی پول پارو کنید؟؟!! تعجب نکنید! این واقعیتِ شرایط فعلیِ همه ی ماست. من قبول دارم که شرایط سخت شده و مشکلات بسیار است، اما باید با شناسایی فرصت ها، از دام مشکلات جان سالم به در ببرید تا بتوانید به موفقیت و ثروت دست پیدا کنید. اما چگونه؟!

در شرایط فعلی، اغلبِ مدیران در گیرودار مسائل حاشیه ای، دیگر تمرکز و تسلط همیشگی را بر کسب و کار شان ندارند و بی پول تر، هراسان تر، بی انگیزه تر و بحران زده تر از همیشه، ضعف و ناامیدی را بیش از پیش تجربه و احساس میکنند و این فرصتی طلایی و استثنایی برای شماست تا بتوانید با برنامه ای صحیح و تلاشی مستمر و پیگیر، و با صرف کمترین وقت و پول و انرژی، گوی سبقت را از رقبای خود برُبایید و با برخورداری از امتیازات و سهم بازار و مشتریانشان، از آنها پیشی بگیرید و در مدت کوتاهی، طعم واقعی موفقیت و ثروت را بچشید. اما چگونه؟!!

لینک مقاله

بحران اقتصادی

پول… رمز بقای کسب و کار!

فرقی نمی کند که محصول شما جزو محصولاتِ قابلِ لمس(tangible) یعنی کالا است (مثل پوشاک، موادغذایی، ماشین آلات و … که با دست قابل لمس و قابل رؤیت هستند) یا محصولی غیر قابلِ لمس(intangible) یعنی خدمات (مثل خدمات آموزشی، مشاوره ای، خدمات پرستاری، پزشکی، مراقبتی، نظافتی و … که قابل لمس نیستند). در هر صورت برای اینکه بتوانید کسب و کار خوب و موفقی را برای خودتان دست و پا کنید قبل از هر کار ی، اول باید بدانید چگونه قرار است مشتری جذب کنید و محصول تان را به فروش برسانید و آن را تبدیل به پول کنید. باید روش هایی را که برای جذب مشتری انتخاب می کنید به دقت ارزیابی و بررسی کنید و ببینید که آیا بازدهی و نتیجه خواهند داد یا نه. 

برای این منظور، میتوانید از نظرات و توصیه های یک مشاورِ متخصص و باتجربه استفاده کنید و بعد با اطمینان دست به کار شوید و سپس، حساب شده و با آگاهی کامل در مسیر تعیین شده و مطمئن قدم بردارید و زمان، انرژی و پول خود را هزینه کنید.

لینک مقاله


پول

مدیریت پول

درصد بالایی از جمعیت چند میلیاردی جهان، در هر شغل و کسب و کار ی که هستند،جزو اقشار متوسط و پایین محسوب میشوند. این قشر متوسط و پایین چه کسانی هستند؟ قشر متوسط شامل کسانی است که معمولاً تلاش میکنند تحصیلات عالیه داشته باشند، و پس از فارغ التحصیل شدن، به دنبال کار به اصطلاح شرافتمندانه ای هستند که در آن سخت کار کنند، به فیش حقوقی شان، که تنها منبعِ امیدشان است، تکیه کنند و حقوق ثابتی دریافت کنند تا مبادا به اصطلاح کم بیاورند و نتوانند قرض های خود را سر موعد تسویه کنند. آنها حداقل رفاه مالی و زندگی یکنواخت را به هر نوع ماجراجویی و ریسکی ترجیح میدهند. به راستی در ذهن این گروه از مردم چه میگذرد؟ چه چیزی باعث میشود که آنها با این کیفیت زندگی احساس رضایت کنند؟ چرا آنها حاضر میشوند با این سختی ها و کمبودها کنار بیایند و برای ریشه کن کردن آنها کار و تلاشی نکنند؟ چرا فکر میکنند که این تنها نحوه ی زندگی است که برای آنها رقم خورده است و هیچ وقت نمیخواهند آن را متحول کنند و زندگی بهتری داشته باشند؟ چرا تلاش نمیکنند بجای غُر زدن و گله و شکایت و آه و ناله، خودشان را از این باتلاق فقر و حسرت و کمبودها بیرون بکشند و نجات بدهند؟ چرا حواسشان نیست که هر روز دارند بیشتر و بیشتر در این باتلاق فرو میروند و باید حرکتی انجام دهند و تلاشی بکنند؟ چرا تصور میکنند که این زندگی و این شرایط ناخوشایند، تقدیر و سرنوشتشان است و از این طریق دست روی دست گذاشتن و تلاش نکردن خود را توجیه میکنند؟

لینک مقاله


مدیریت پول

تعریف مدیریت ارتباط با مشتری

دراین بخش با ارائه تعاریف مختلف از مفاهیم مختلف از منظر صاحب نظران برجسته در حوزه CRM میکوشیم تا به یک تعریف واحد از CRM برسیم.
از بین تعاریف مختلفی که از CRM ارائه شده است یکی از جامع ترین تعاریف، از طرف آقای" رابرت شاو" ارائه شده است:

"CRM "مجموعه ای است از فعالیتهای تعاملی برای دستیابی به یک تعادل بهینه بین سرمایه گذاری شرکت و سطح ارضای نیازهای مشتری برای رسیدن به سود ماکزیمم برای شرکت."

لینک مقاله


مدیریت ارتباط با مشتری