ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
مدیریت درآمد سابقه ای حدود چهل سال دارد و از آغاز پیدایش همواره در کانون توجه محققان بوده است و هر روز به کاربردهای آن در بنگاههای مختلف اقتصادی افزوده می شود. هدف این علم، بیشینه کردن سود حاصل از فروش ظرفیت محدودی از یک حصول فنا پذیر یا فاسد شدنی، در طی افق زمانی مشخص، به مشتری مناسب با قیمت بهینه است. کالای فناپذیر، نوعی از کالا و خدمات است که ارزش آن وابسته به زمان است و اگر تا موعد خاصی به فروش نرسد ارزش آن از بین می رود و دیگر قابلیت فروش ندارد و درآمد بالقوه ی حاصل از فروش آن از دست می رود.
طی سال های اخیر، اصول و شیوه های مدیریت درآمد در زمینه های متنوعی از جمله خطوط هوایی، صنعت جهانگردی، صنایع تولید انرژی، موسسات کرایه ی خودرو، خطوط راه آهن مسافری، تبلیغات در رسانه ها، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، فروشگاههای زنجیره ای، برنامه ریزی تولید و تخصیص ظرفیت در صنعت،خطوط کشتیرانی و شرکتهای مسافربری، هتل داری و پذیرش و اقامت مسافر،کاربرد های فراوانی داشته است.
موضوع: فروش
نویسنده: کالیان تالوری، گرت وان رایزن
مترجم: یدالله سیفی
قطع: رحلی
تعداد صفحات: 600
ناشر: مبلغان
تیراژ: 1200 نسخه