وبلاگ شخصی محمد غفاری

جدیدترین مقالات در حوزه کسب و کار موفق و ثروت آفرینی را در سایت محمد غفاری بخوانید

وبلاگ شخصی محمد غفاری

جدیدترین مقالات در حوزه کسب و کار موفق و ثروت آفرینی را در سایت محمد غفاری بخوانید

مهم ترین عناصر هدف گذاری و اندیشه های راهبردی

هفت سوال کلیدی و پاسخهای آنها درباره زندگی و کارتان می تواند به شما کمک کند تا با متمرکز ساختن اندیشه،به مهم ترین تصمیمات خود بپردازید. سوالات زیر را به طور منظم از خود بکنید.پاسخ جدیدی به هر یک از این سوالات می تواند مسیر تجارت و کسب و کارتان را تغییر دهد.

1- در چه تجارتی هستم؟

2- در چه تجارتی می توانم باشم؟

3- با چه کسانی و یا در چه زمینه هایی رقابت می کنم؟

4- مشتریان من چه کسانی هستند؟

5- در چه زمینه هایی عالی هستم؟

6- موانع مهم بر سر راه من کدامند؟

7- در زمینه های رشد شغلی و شخصی در کجا قرار دارم؟


برگرفته از کتاب "موفقیت شغلی" اثر برایان تریسی

تلفن: 22882237-22872080-021

ایمیل:info@mohammadghaffari.com

وبسایت: www.mohammadghaffari.com


تمرین مشخص کردن هدف

1-دو تا از ویژگی های منحصر به فرد خودرا نام ببرید.مثل خوش بینی و خلاقیت.

2-وقتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید،دوست دارید کدام ویژگی ها را از جانب آنها دریافت کنید.دو نمونه از آن ها را نام ببرید،مثل حمایت کردن و الهام.

3-همین الان فرض کنید که دنیا کامل است.این دنیا شبیه چیست؟هر کس چطوری با کسی دیگر ارتباط برقرار می کند؟احساس او شبیه چیست؟پاسخ خود را در مورد نگرش تان به دنیا و احساس تان را در مورد آن به صورت جمله ای به زبان حال بنویسید که وضعیت نهایی را توصیف کند.به خاطر داشته باشید که دنیای کامل مکانی شاد است.

4-پاسخ های سه سوال بالا را به صورت یک بند با هم ترکیب کنید و به صورت یک جمله در آورید.


برگرفته از کتاب مبانی موفقیت اثر جک کنفیلد


تلفن: 22882237-22872080-021

ایمیل:info@mohammadghaffari.com

وبسایت: www.mohammadghaffari.com