ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
کسب اطلاعات از متقاضیان استخدام در اغلب شرکت ها، از طریق فرم استخدام یا پرسشنامه انجام میگیرد. از مزایای این نوع جمع آوری اطلاعات این است که تمامی اطلاعات به صورت استاندارد و سازماندهی شده و یکسان از همهء متقاضیان دریافت میشود و در نتیجه ارزیابی آنها نیز بدون هیچ تبعیض و کم و کاستی و با دقت بالا انجام میگیرد. از طریق این پرسشنامه ها میتوان میزان مهارت ها و هوش و توانایی های متقاضیان را مقایسه کرد و سنجید و در عین حال در وقت مدیر فروش نیز صرفه جویی قابل توجهی میشود، چون از طریق این پرسشنامه ها، متقاضیان ناکارآمد یا نامناسب، در همان نگاه اول مشخص میشوند و نیازی به بررسی بیشتر آنها نخواهد بود.
از سوی دیگر این پرسشنامه ها میتوانند بانک اطلاعاتی متقاضیان پست های شغلی مختلف را در اختیار مدیر بازاریابی و فروش قرار دهند تا بتواند برای موقعیت های شغلی آینده از آنها استفاده کند، ضمن اینکه بخش مهمی در رزومهء کاری مدیر فروش به شمار میروند.
با توجه به نکاتی که عنوان شد، میتوان هنوز هم پرسشنامه را یکی از بهترین شیوه های ارزیابی متقاضیان استخدام دانست.
نویسنده:محمد غفاری - مشاور فروش و بازاریابی حرفه ای
تلفن: 22882237-22872080-021
ایمیل:info@mohammadghaffari.com
وبسایت: www.mohammadghaffari.com